Khamis, 26 Mei 2011

tempatmu tiada siapa boleh ganti!!! part1

07/06/2009
macam biasa la siap2 untuk pergi ke sekolah walaupon masa nie time cuti panjang..wany kan SPM tahun nie..
so,kena la pg kelas tuisyen..memang hari tu wany agak lewat sikit bangun..
sebelum nak keluar rumah...tiba2 ayah panggil wany..

ayah>adik buat kopi kat ayah sat..

wany pon tanpa membantah pg la buat kopi..walaupon memang dah lewat nie..
selalunya kalau lewat wany akan suruh ma yang buat..tapi entah la hari nie wany tak kisah walaupon lewat..

PETANG 07/06/2009
dalam pukul 3pm mcam tu laa..ayah panggil wany..
"adik ooo adik"..mai sat

wany>awat ayah?
ayah>ayah lapar susu laa,p bancuh kat ayah sat...
wany>ok siap..hihihi

wany pon pg la dapur bancuh susu...wany saja bacuh susu dalam gelas yang agar besaQ sikit..
selalunya wany bancuh dalam cawan kecik ja..
bawa la susu tu p dekat ayah,,sekali wany kena perli daaa dengan ayah....hihihi

ayah>adik awat tak bancuh gelas lagi besaQ?
wany>xpe2 esk adik bancuh dalam gelas besaQ pnya..(smbil gelak2 dekat ayah)

hari yang sama juga pukul 4pm..tiba2 penyakit ayah serang pulak..
so,ma suruh la abg bawa pg klinik...selalunya kalau bawa pg klinik...
depa akan hantar pg hospital...sementara ayah dekat klinik ma dok la kemas barang siap2..takut kena pg hospital...ayah wany selalu ja ulang aling tinggal dekat hospital 2...
selalunya kalau abg bawa ayah pg klinik wany jarang nk ikot belakang..
tapi etah hari tu wany tergerak hati pg klinik juga..wany tggu dekat klinik sampai depa bawa ayah pergi hospital laa..

MALAM..hari yang sama juga...wany dah masuk tidow...tup-tup dengar bunyi kereta abg keluar..
wany nie dah tak sedap hati bangun pg tanya akak ipar..abg pg mana..akak ckap abg pg hospital..
ma call cakap ayah dah tenat..wany terdiam tak kata ape...terus call ma tanya ayah macam mana??
ma kata ayah ok aje..adakah ma sedang tipu wany??? dikatakan malam tu wany tak dapat nak lelapkan mata laa..

bersambung(air mata dah menitis nie)

5 ulasan:

meaw berkata...

wanyyyyyy .... namau nangis wany...sabar kay,cepat,onie tunggu sambungannya kay...

fRaMe+LenSeS berkata...

T.T sedih jugak... adik abg takyah la wat entry macam ni.. abg tamo adik abg ngs.. T.T

Erin Azizan berkata...

wani kak erin sebak gak la...bergenang ayaq mata dah ni sebab k.erin tau macam mana kesudahan nt..t__t

aDisH.sHidA berkata...

WANY...KUATKAN SEMANGAT...YANG PERGI TETAP PERGI TAPI KITA YANG MASIH ADA KENA TERUSKAN KEHIDUPAN INI...TABAH YER...DOA BANYAK2 UTK ARWAH AYAH DI SANA....

Pakcu Sofi berkata...

nak request sambungan leh x?