Ahad, 22 Mei 2011

BADAK AYAM..

bangun je dari tidow,.perut nie minta di isi..lapaQ..
so,pg la dekat ma wany..sembang2..

WANY:ma,adik lapar la..tapi adik tak mau makan nasi :)
MA:p la masak sendiri,ma tak larat nie..
WANY:ala,urmmmmm...
MA:dalam peti tu ada ayam,ma beli tadi..tapi ma pening tak larat nak masak..
WANY:adik tak reti masak,,,:(
MA:belajar la sama!!!!
WANY:ermmmmmmmmmm

wany pon terus la bangun p tengok dalam peti sejuk tengok ada bahan ape lgi..
ada ayam dengan sosej je...
terus teringat nugget kak shida ...
bermula resepi baru dari wany...
kak shida buat nugget ayam+kentang
wany nak buat nugget ayam+sosej pulak..hehehe

siap bersiang ayam..basuh2 ape yang ptut...
BAHAN-BAHAN
1:isi ayam (ikut suka nk ambik bnyak mana)
2:sosej wany guna 3 batang je tadi
3:serbuk cili (secukup rasa)
4:lada (secukup rasa)
5:garam secukup rasa
6:telur
7:serbuk roti

CARA MEMBUAT
1:blend isi ayam..dah siap blend masuk kan sosej yang siap dipotong halus..
2:masuk kan serbuk cili,serbuk lada dan garam...gaul sehingga sebati...
3:setelah siap gaul ambik isi ayam dan buat bentuk ikut hampa la nak buat bentuk ape pon..wany tadi cuma buat bentuk bulat2 je..
4:setelah buat bentuk,..celup dalam telur..dan celup dalam serbuk roti
siap dicelup dengan serbuk roti...
last sekali goreng dengan api yang sederhana..

goreng minyak penuh yee...:)

siap............
boleh dihindang untuk famly wany..hehehe..

NAPEW WANY PANGGIL BADAK AYAM??
sebab sekali wany tengok dah macam cucur badak dah..bulat2 besaQ..

~~sekian~~

7 ulasan:

fRaMe+LenSeS berkata...

lawak toi la adik abg sorang ni.. ahahahahahah.. igt apa la tadi.. :D

cahaya berkata...

nie je yang adik reti buat pon..adik nie buakn reti nak masak..huhu

cik ciput berkata...

nmpk sedap la wany..kalau ada gath kbu nnti, jgn lupa bawak tau!hehe

cahaya berkata...

akak nugget nie sedap makan time panas2...

meaw berkata...

deliberi kat onie cepat,hehehehe :P

Adi Suda berkata...

mai la share ckit kat KBU...ahaha..sure ramai yg tringn nie..ahaha

aDisH.sHidA berkata...

wah wah wah...badak ayam sosej hahahahhaa...nak nak lapaq nie